18.2.10

nedendir bilinmez

2008 in son günü tuhaf yeni yıl kutlamamız için Sarısu'yu bekliyordum Kadıköyde iskelenin önünde. Her zamanki gibi erken gelmiştim vakit geçirmek için ardı ardına sigara yakıyordum. Hep oralarda dolanan homeless amca geldi. Kül tablasının içine baktı, Ben de ona sigara ikram ettim. Sonra konuşmaya başladık. Elinde ki bardağı gösterdi, içinde viski olduğunu söyledi. "beni iyi besliyorlar bu akşam. Delikanlını biri de bu sandviçi verdi. Ama" dedi, bardağı göstererek "ölümüm bundan olcak." Sonra nası bu hale geldiğini anlattı. Pek ilginç bir hikaye değildi doğrusu. Ama keyifliydi sohbetimiz.
Vapur yanaşmaya yakın birer sigara daha yaktık. Sonra paketimi ona verdim. İtiraz etti. "Yeni yıl hediyesi niyetine" dedim. Sonra gittim.
Bu akşam aynı yerde kısa şorttan kaynaklandığına inandığım tuhaf bakışlardan ve bıyık buran amcalardan baymış ve acayip çişim gelmiş bir şekilde babamı bekliyordum.
İçinizden ne cesaretle o tombik bacaklara şort giydiğimi soruyor olabilirsiniz.
Bilemiyorum, aptallık işte. Amca geldi yine tablaların içine baktı. Bu sefer sigaram yoktu ama yanımdan geçerken ona bir sigara sarmayı teklif ettim. "Parmaklarına bak nasıl da sardın hemen öyle incecik" dedi. "Bol bol pratik" dedim. Teşekkür etti, gitti. Biraz sonra yine geldi. Adı ne bunun çok lezzetli dedi paketi gösterdim. Nerden aldın, hoş beş, bir şeyler konuştuk. Çıkarıp verecektim paketi ama bu cömertliğe yetecek kadar param olmadığını düşündüm. Sonra vapur geldi ben de gittim.

Bunu neden anlattım bilmiyorum.
Bakın ne kadar iyi bir insanım demek için anlatmadım, o kesin. Öyle olmadığımı cümle alem biliyor keza.
Ben o adamı çok seviyorum sanırım bnun için anlattım.
Sıkıntı oldu içime bir daha gördüğümde kesin ona tütün hediye edeceğim. Siz de görürseniz ona sigara falan ikram edin, pek cici bir adam o.

İşte böyle..
Bu günkü maceram burda bitiyor ama erkenden uykum gelmezse bir şeyler çizip post edeceğim.
Öperim gıdıktan.

2 yorum:

benimle oynar mısın? dedi ki...

oha! o adama geçen gün motor iskelesinin önünde seni beklerken rastlamıştım. ona sigara vermeyi o kadar çok istedim ki. sırf küllüklerden toplamasın diye. sonra dedim ki benim verdiğim sigara bitince yine küllüklere geri dönücek. ve vermedim. neden bilmiyorum vermedim. çok kötü hissettim kendimi şu an :(

melve dedi ki...

haklısın öyle olacak tabi. zaten ben de sohbetini seviyorum sanırım benimle konuşsun diye sigara ikram ediyorum ona (: