3.5.08

1, 2, 3

1 mayısı anlamıyorum. Neyi protesto ediyorlar, ne için gösteri yapıyorlar? Biri bana anlatsın lütfen.

Tabi ben işten emekten ne anlarım. Haktan ne anlarım. Özel ilkolula ardından anadolu lisesine sonra da yine özel üniversiteye gitmişim, prenseslerler gibi büyümüşüm, ben ne anlarım. Ve bir gün anlamam gerekirse ne yaparım, onu da bilmiyorum.

Ailem beni işçi olmayayım, temizlikçi olmamayayım diye yetiştirdi. Garson olmayayım, büyük adam olayım, sanatçı olayım, patron olayım, iyi para kazanayım, bana hizmet edenler olsun aman ha ben kimseye hizmet etmeyeyim. Ne değişir bilemedim. Sosyal kimlik ne önemli şey. Sen yaptığın işmissin meğer.

Anneler hizmetçi olmak kötü bir şey değildir, onları hor görme der, namusuyla para kazanıyor işte. Ama çocuklarının hizmetçi olmasını katıyen istemezler. Neden? Namusuyla para kazanıyor ama gururundan mı bir şey kaybediyor?
Gururla para nasıl kazanılıyor?

Amaaan

4 yorum:

alparslan dedi ki...

nedir bu 1 mayıs yürüyüşü, sanki yürüyünce birşey oluyor, bir de üstüne bir ton dayak yiyip benim perşembemi rezil ediyorsun..

sen oyuncu olacaksın marla, hatta bak tv hayatına atılıp komedi-dram tarzı bir dizide oynayacaksın, ben de alacağım cipsimle kolamı aa bak bu bizim merve diyeceğim (=

phoebe dedi ki...

bence hizmetçi olmalıyız. bizim temizlikçi güvenlik görevlisi olarak işe başladı artık evin temizliğini ben yapıyorum 60 yetele kazanıyorum. bana zor bir işmiş gibi gelmedi. telefon numaram biliniyor, temizlik için çarşamba hariç her gün uygunum.
by the way yazıyı da takdir ettim cicim.

nomad dedi ki...

Okumaya üşenmezsen sana anlattım dilim elverdiğince canımın içi...

http://nomadicsteppes.blogdrive.com/archive/84.html

Marla Glass dedi ki...

teşekkür ederim
üşenmedim okudum